12 March 2011

Birthday!


A quick birthday cake to celebrate our beautiful little niece´s 11. year:)

It´s a chocolate mud-cake with a thin spread of apricot porridge, generously sprinkled with chopped mint-chocolate between the three layers. The apricot porridge with its neutral taste, leaves the moist mud-cake even more moist, and transforms the chopped mint-chocolate into sort of a chocolate cream. A little experiment i made, and now i´ve tasted it, i´ll definately use it again. I don´t think it can get any easier! :)


My mom helped me decorate this, both the cake and the design, she rolled the border and made the tiny flower-centres all by herself! I really enjoyed this.

10 comments:

  1. The more I visit your blog, the more I get impressed!!..love your designs and the neatness! Such work of art!..wish I could make it like you!..

    ReplyDelete
  2. Thank you for your nice words! :)

    Sweetakery: I always go for the simple techniques, you just go for it! -Often we do things better, than we think we´ll be able to.

    ReplyDelete
  3. Nu er det nok, PiaMarianne!! Jeg vil ikke se mere af det! Selv min kæreste griner højt og påpeger hvor helt igennem glatte og perfekte dine kager er - og hvor smukke og stramme de er i designet!

    Så hold op med det kageri, så vi andre har en jordisk chance!
    Eller.... teach me!

    ;-D))

    ReplyDelete
  4. Tak Connie, min aller-bedste ven! :)
    Godte, vil det være ufint at fortælle, at denne her ikke engang er smurt op?
    hehe ;)

    ReplyDelete
  5. PiaMarianne - Naaai da! >:-(

    Så mintchokolade (After Eight?) og abrikosmarmelade imellem lagene og abrikosmarmelade øverst for at få fondanten til at blive på plads?

    ReplyDelete
  6. Nej, hakket polka-chocolade (Marabou) og siet abrikos grød, endelig ikke marmelade! Det er alt for sødt. Men ellers var det rigtigt nok. :)

    ReplyDelete
  7. Polka-chokolade? Det har jeg aldrig set - må straks researche ;-)

    Abrikosgrød? Sådan noget færdigkøbt noget?

    Ja, ja - jeg ved det... jeg spørger og spørger :-D

    ReplyDelete
  8. Marabou Polka er rimelig nyt, men de fleste supermarkeder har det.
    Abrikosgrøden jeg bruger er færdigkøbt. Jeg sier den for frugterne, da jeg syns de er lidt seje, men det er smag og behag. De kan også blendes...

    Og du spørger bare løs! :)

    ReplyDelete
  9. Super. Tak for alle svarene :-)

    ReplyDelete