13 July 2011

FAQ - How to store a cake

When i store a cake with fondant in a fridge i never wrap it, nor do i box it. I crumble up ½ a roll of kitchen towel and stuff it around the cake -making sure it doesn´t touch it- to attract the moist from the fridge so that the cake won´t. I find that the more vegetables and fruits are stored in the fridge at the same time, the more humidity the cake attracts and the more it sweats when it´s taken out. Therefore i make sure everything else apart from the cake is properly wrapped.

How not to store a cake; 
I suspect my cake below was stored in a large fridge with open cans of chopped fruit in syrup (one of the components in the dessert we had). I know for a fact that it was in a fridge, and that it was taken out at least 2 hours before this picture was taken. Under normal circumstances the cake would have dried up again after aprox. 1 hour. In addition, someone had by accident rubbed the tiger with...their belly, perhaps?
I was not allowed in the kitchen when i brought the cake and accepted this because i´m a polite person, but i think next time i´ll have to insist on handling it myself. ;) Then i would´ve been able to avoid this:


See the cake before it was stored improperly here

3 comments:

  1. Måske havde jeg slået nogen ihjel, hvis det var sket for min kage.
    Altså, hvis jeg (nogen sinde) kunne lave så smuk en kage som dig.. *Hmrf*
    ;-)

    ReplyDelete
  2. Åh nej...
    Den smukke kage. Ja man får da bestemt lyst til at udøve noget vold.

    ReplyDelete
  3. Hold da op en forskel. Ja, det betyder virkelig noget. Nu er jeg jo så heldig, at jeg har et helt køleskab kun til kager (og når der ikke er kage i det, så er der flasker med vin, sprut, saft etc). Men en dag, hvor jeg afleverede en kage til en veninde havde hun slæbt sin mor med, der fjollede med kagen og tiltede rundt med den og jokede med hvis nu hun tabte den!! Og tilmed sad hele hendes (fede) mave oveni hele kanten. Jeg var sååå tæt på at slå hende!

    ReplyDelete